Прогулянки

Віртуальна прогулянка

Тема. Екологічна стежинка В. Сухомлинського

«Уже тепер з маленьких літ. Іди добро творити в світ!»

Мета: формування компетентності:

  • вміння вчитися;
  • зосереджено слухати вчителя й товаришів, говорити не поспішаючи,
  • виконувати творчі завдання,
  • визначати з допомогою вчителя найістотніші ознаки у виконуваній роботі;
  • інформаційно - комунікативна:
  • здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією, уміння працювати з різними інформаційними джерелами,
  • уміння здобувати нові знання на основі наявних,
  • прагнення збагачувати словниковий запас;
  • загальнокультурна:
  • особливості національної і загальнолюдської культури в побуті і культурно - дозвіллєвій сфері,
  • розвиток мовленнєвих здібностей та норм відповідної культури;
  • здоров'язбережувальна:
  • взаємозв'язок організму людини з природою і соціальним оточенням,
  • дбайливе ставлення до свого здоров'я,
  • уміння керувати своєю поведінкою й оцінювати свої та чужі вчинки,
  • здатність екологічно мислити,
  • бережливе ставлення до природи, до людей, самого себе;
  • соціальна:
  • сформованість свідомого ставлення до життя,
  • вміння спілкуватися з однокласниками, вміння спілкуватися в парі,
  • вчити розбиратися в людських недоліках, представлених у літературних творах; допомогти дітям зазирнути у внутрішній світ;
  • громадянська:
  • виховувати господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти і примножувати її багатства і красу.

Місце проведення: класна кімната.

Оформлення: плакат екологічного змісту: «Земля мій рідний дім», конкурс малюнків «Природа навколо нас»

Обладнання: мультимедійна дошка, книги В. Сухомлинського, маски жабок, олівці, ватман.

ХІД ПРОГУЛЯНКИ

І Організаційний момент.

  • Повідомлення теми та мети прогулянки.

Діти, у цей морозний зимовий день, я хочу запропонувати вам здійснити незвичайну віртуальну прогулянку у літо. Ми будемо мандрувати екологічною стежинкою за творами В. Сухомлинського. Наша прогулянка називається «Уже тепер з маленьких літ іди добро творити в світ».

  • Інструктаж з техніки безпеки під час віртуальної прогулянки.

ІІ Основна частина.

Доброго дня бажаю вам я,

Діти кмітливі, ви - дружна сім'я.

Бачу, ви працювати охочі,

Тому й сяють допитливі очі,

Один одному всміхнемося

І мерщій до роботи візьмемося.

Діти, я знаю, що ви любите казки, захоплюєтесь щасливим кінцем і благородними вчинками казкових героїв, засуджуєте тих, хто вчиняє погані вчинки. Ми сьогодні з вами будемо читати невеликі оповідання В. Сухомлинського. Його казочки - це ключик до глибокої мудрості, знань, умінь, до всього прекрасного, що оточує нас.

Мультимедійна дошка. Слайди про В. Сухомлинського.

Діти, ви знаєте хто такий Василь Сухомлинський? Так, він працював вчителем початкових класів, а потім директором Павлиської школи на Кіровоградщині. Зверніть увагу на добрі, уважні, лагідні очі і високе чоло, що свідчить про великий розум, відкриту душу, ніжну і добру посмішку. Він писав про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоб діти росли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, рідну домівку, нашу Батьківщину з широкими луками, зеленими садами, безмежними ланами. Спостерігаючи за хлопчиками і дівчатками він написав багато оповідань та казочок, які мають на меті лише одне - зробити маленьку людину людяною. На простих, зрозумілих і цікавих прикладах діти вчаться відчувати різницю між гарними й недобрими вчинками та їх наслідками - вчаться бути Людиною. Твори педагога пронизані любов'ю до всього живого, вчать у кожній ситуації і прислухатися не до своїх примх і амбіцій, а до голосу людського серця. Кажуть,цей світ збереже краса. Але справжня краса людини - у сердечному ставленні до тих, хто поруч.

Психологічне налаштування.

Сядьте рівненько, заплющте очі, уявіть теплий літній день, чисте голубе небо, повіває легенький вітерець, тихо шелестить листя на деревах, навколо зелено.

Ми поспішаємо стежинкою до лісу. Стежинка веде нас за село. Ось на краю стоїть хатинка, а на подвір'ї граються братик і сестричка.

« Чого синичка плаче»

У хаті край села жили чоловік і жінка. Було в них двоє дітей -Мишко й Оля.

Біля хати ріс високий гіллястий осокір.

- Зробимо на осокорі гойдалку, -сказав раз Мишко.

- Ой, добре буде гойдатися, - зраділа Оля. Поліз Мишко на осокір, прив'язав до гілки вірьовку. Стали на гойдалку Мишко й Оля та й давай гойдатися.

Гойдаються діти, й осокір гойдається. Гойдаються діти, а навколо них синичка літає та співає, співає.

Мишко й каже:

- І синичці весело, що ми гойдаємось. Як вона радісно співає.

Глянула Оля на стовбур осокора й побачила дупло, а в дуплі гніздечко синиччине, а в гніздечку пташенят маленьких.

- Синичка не радіє, плаче, - сказала Оля.

- Чого ж їй плакати? - здивувався Мишко.

- Подумай чого, - відповіла Оля.

  • Мишко зліз із гойдалки, став на землю, дивиться на синиччине гніздо й думає: «Чого синичка плаче?»

Діти, а чого плаче синичка?

- Що ви можете порадити Олі і Мишкові?

- Яке добро повинні зробити діти?

Екологічне правило ми можемо висловити прислів'ям: «До природи не неси шкоди».

Молодці, ви сказали правильно. А ми поспішаємо далі стежинкою.

( Слайди про ліс)

Ось ми прийшли до лісу.

Дивосвіт, дивосвіт.

Хто придумав оцей світ?

Землю красну отаку

У зеленому вінку

І пташині голоси?

Ліс і річка, й поле -

Це ж усе моя земля чудова!

Йдучина прогулянку до лісу, згадайте, що все, що нас оточує, милує наш зір і слух, дає насолоду, -все це наше івсе це треба залишити чистим і неушкодженим,і все це належить всім і повинно радувати всіх, а не когось одного. Ліс - легені планети. Пам'ятайте!

Зараз ми пригадаємо правила поведінки у лісі.

- не ламати гілочки на деревах і кущах;

- не рвати квіти з корінням;

- не чіпати пташиних гнізд;

- не кричати.

Ліс нас зустрів прохолодою, пташиним співом. Давайте послухаємо їх спів. (Запис співу птахів.) Яких птахів ви впізнали?

Нас зачаровує спів соловейка, дивний свист іволги, стукіт дятла, цінькання синичок.

Який настрій викликав у вас пташиний спів? (Відповіді учнів)

Прислів'я. Де багато пташок - там немає комашок.

Екологічне прогнозування.

  • Птахи покинули ліс. До чого це приведе?

Молодці ви дуже добре сказали.

А зараз подивіться довкола і назвіть рослини які ростуть у затінку .

Так, пахуча конвалія, синьоокий барвінок, ромашка, а ось на сонячному горбочку цвіте сон трава.

«Хлопчик і дзвіночок конвалії»

Прийшла весна. Із землі виткнулась зелена стрілка. Вона швидко росла, потім розділилася на два листочки. Листочки стали великими. Між ними з'явився маленький пагін. Він піднявся, нахилився до одного листка й ось на світанку розцвів сріблястим Дзвіночком. Це був Дзвіночок Конвалії.

Раненько Дзвіночка побачив хлопчик. Його зворушила краса квітки. Він не міг відвести очей від Конвалії. Хлопчик простягнув руку, щоб зірвати квітку.

А квітка йому шепоче.

- Хлопчику, навіщо ти хочеш мене зірвати?

- Ати мені дуже подобаєшся. Ти дуже гарна, - каже хлопчик.

- Добре, - зітхає Дзвіночок Конвалії.- Зривай .Тільки перед тим, як зірвати, скажи який я гарний.

Подивився хлопчик на Дзвіночок Конвалії. Квітка була справді чудова. Вона була схожа на ранкове небо, й на блакитну воду ставка, і ще на щось дивовижно красиве. Хлопчик усе це відчув, але висловити не міг. Він стояв біля Дзвіночка Конвалії, зачарований красою квітки.

  • Рости, Дзвіночку, - тихо пошепотів хлопчик.

Діти, як ви оцінюєте вчинок хлопчика?Яка небезпека загрожує рослинам?

Щорічно на землі зникають десятки видів рослин і тварин які заносяться до «Червоної книги», а це може призвести до екологічної катастрофи. (Слайди рослин і тварин занесених до « Червоної книги».)

В «Червону книгу» ми занесли

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Тому рятунку в нас благає.

Прийом фантазування.

  • Зустрілися їжачок з білочкою і розговорилися.

Багато повчального ми з вами почули від звіряток.

Поспішаймо далі стежинкою. Ось на галявинці сидить дві дівчинки і про щось розмовляють. Давайте послухаємо їхню розмову. «Соромно перед соловейком».

Оля й Ліда надумали сходити до лісу. Ішли тай ішли, в дорозі стомились та й сіли на траву перепочити.

Витягли з сумки хліб, масло, яєчка та й підобідують. Коли це сів на дерево соловейко і заспівав.

Зачаровані його красивим співом Оля й Ліда сиділи й боялися поворухнутися.

Аж тут він замовк.

Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.

Ліда зібрала недоїдки, загорнула в газету й поклала в сумку.

  • Навіщо ти зібрала сміття? - запитала Оля. - Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
  • Соромно перед соловейком...- тихо відповіла Ліда.

Діти, чому Ліді соромно перед соловейком? (Відповіді).

Фізкультхвилинка

Листоноша принесла нам телеграму. Давайте її прочитаємо. «Діти, дякуємо вам за теплі шпаківні і пташині їдальні із смачним зерном і хлібом. Ми віддячимо влітку. Знищимо шкідників ваших садів.» Птахи.

Так, ліс дім птахів, звірів тому ми повинні берегти його.

Ми посадим довкола берізки і клени.

Хай наш край розквітає і буде зелений.

Ми очистимо землю від сміття

І буде в нас чарівне і здорове життя.

А зараз ми стежинкою спустимось до джерела. Нап'ємося смачної водиці і відпочинемо. Сідайте зручно на зелену травичку і послухайте оповідання В. Сухомлинського «Камінь».

У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні.

Одного разу до дуба прийшов хлопчик. Він любив пустувати. Він подумав: «А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю? Ото, мабуть, булькне».

Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло та ще й дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.

Камінь упав на дно криниці і закрив джерело.

Вода перестала прибувати.

Криниця засохла.

Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце.

На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів на інший луг. Замовкла соловейкова пісня. Сумно стало в лузі.

Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співав соловейко, вабила студена криниця.

Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки.

«Де ж воно все поділося?» - подумав дідусь.

  • Діти, яку шкоду зробив хлопчик?
  • Яке екологічне лихо сталося?
  • До чого привели пустощі хлопчика?
  • Чи можна виправити це становище?

А зараз хлопчики надінуть рукавички і визбирають біля джерела папірці, кульки, поліетиленові пляшки, а дівчатка напишуть прислів'я «Чиста вода - для хвороби біда». Молодці, гарно зробили.

Очистимо струмочки і будуть жити ріки,

Бо із малих струмочків течуть річки великі.

Вода - це є життя, без неї не прожити.

Вже час прийшов для нас - природі послужити!

А зараз я пропоную вам розв'язати задачі екологічного змісту.

І. Поліетиленовий пакет гниє у грунті 200 років, а папір - у 100 разів швидше. За скільки років згниє папір у грунті.?

2. 1 т макулатури рятує від вирубування 0,4 га лісу середнього віку. Скільки гектарів лісу збереже 100 т макулатури?

Молодці, швидко ви розв'язуєте задачі.

А стежинка веде нас до річки. Ми помилуємось її краєвидами.(Слайди.)

Ось на березі річки сидить дві жабки і щось по-своєму розмовляють. Давайте їх послухаємо.

Інсценівка вірша «Дві жабки»

Сиділо дві жабки біля ставка, була в них розмова така!

-Ква? -питала перша жабка стривожено дуже.

-Ква, Ква., Ква .-відповідала друга їй байдуже.

-Квв?, Ква,? Ква? - перепитала друга жабка знову,

і на тому закінчилась жаб'яча розмова.

Діти, про які екологічні проблеми розмовляли жабки?

Так, мешканці водойм хочуть жити в чистих ріках, ставках, озерах.

Людина не Бог, а частина природи

І більше від неї не благо, а шкоди.

Нам треба довкілля своє відновити.

Бо все прийшло в цей світ, щоб жити.

Плаче хвора Земля. Природа просить:

  • ЛЮДИНО! ТИ НАС ЗАХИСТИ.

Зараз я пропоную окремо хлопчикам і дівчаткам скласти екологічну пам»ятку.

  • Найголовніше для дорослих і дітей любити і серцем розуміти природу.
  • Жити в гармонії з навколишнім світом.
  • Розумно використовувати її багатства.
  • Не шкодити природі.
  • Охороняти і примножувати її багатства.

Наша прогулянка закінчилась.

Погляньте, діти, на виставку книжок В. Сухомлинського. Я раджу вам їх прочитати. Ці книги розкажуть вам про життя хлопчиків і дівчаток, про життя рослин і тварин. Книжки навчать вас бачити красу природи, рости добрими людьми.

ІІІ. ПІДСУМОК.

Діти, морозним днем ми здійснили віртуальну прогулянку рідним краєм.А навіщо ця прогулянка нам потрібна? Де ви зможете використати свої знання, досвід?

Наша земля красива, квітуча, найкраща і найдорожча, і зветься Україна, а ми маленькі українці, ми будемо любити її і берегти, примножувати її багатства і піклуватися про неї.

І тоді ніякі екологічні лиха не будуть страшні.

Назавжди запам'ятай -

Бережи свій рідний край!

Це твоя земля, країна,

Край батьківський - Батьківщина!Додайте текст тут...

Прогулянка-спостереження до осіннього парку

Тема. Осінь в рідний край прийшла

ласкава, ніжна, чарівна.

Мета: формувати ключові компетентності:

вміння вчитися:

  • зосереджено слухати вчителя й товаришів,
  • виконувати творчі завдання,
  • розвивати вміння аналізувати, висловлювати судження, розвивати мислення, спостережливість, увагу, бажання пізнавати навколишній світ;

інформаційно - комунікативна:

  • здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі,володіти й оперувати інформацією, уміння працювати з різними інформаційними джерелами,
  • уміння здобувати нові знання на основі наявних;

загальнокультурна:

  • розвиток мовленнєвих здібностей та норм відповідної культури;

здоров'язбережувальна:

  • закріплювати поняття про здоровий спосіб життя та безпечну поведінку,

з навколишнім світом, сприяти емоційному розвантаженню, комфортності учнів;

громадянська:

  • здатність екологічно мислити,
  • виховувати бережне ставлення до природи та почуття гармонії з навколишнім світом;

соціальна:

  • вміння спілкуватися з однокласниками.

Місце проведення:парк.

Обладнання: торбинка з природним матеріалом, м'ягка іграшка « їжачок»

Хід прогулянки

1 Організаційний момент.

  • Привітання. Одягання дітей.
  • Повідомлення теми та мети прогулянки.
  • Інструктаж з техніки безпеки.
  • Під час прогулянки потрібно:

-бути уважним, слухати вихователя;

-не відставати від групи, не відлучатись без дозволу,

-спостерігати за тими об'єктами, які пропонує вчитель,

- допомагати один одному, не смітити,

- не рвати і не ламати рослини.

4. Дорога до парку.

2. Оголошення завдань прогулянки, мотивація.

Ласкава осінь вже прийшла

Дари нам щедрі принесла.

Щоб вся країна й кожна хата

Була щаслива і багата.

Діти, на прогулянку ми підемо стежинкою їжачка- мандрівничка. Їжачок нам буде допомагати. Ми будемо милуватися осінньою красою, спостерігати за змінами, що сталися в живій і неживій природі.

Девіз нашої прогулянки:

Прогулянки полюбляємо

Про природу добре дбаємо.

Природа дарує нам достаток, тепло, радість, любов. Зачаровує нас своєю красою. Ми милуємось небом з білими хмаринками, слухаємо чарівний спів птахів, вдихаємо п'янкий запах квітів.

Ось їжачок-мандрівничок привів нас на сонячну галявинку, де ми будемо спостерігати за об'єктами неживої природи, що відбулися з настанням осені.

Але зараз спробуйте відгадати загадку від їжачка.

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця. (Осінь.)

  • Назвіть осінні місяці.
  • Який місяць осені триває зараз?
  • Стало холодніше чи тепліше?
  • Як світить і гріє осіннє Сонце?
  • Чи змінився колір неба?
  • Якого кольору стали хмаринки і на що вони схожі?
  • Які стають ранки?
  • Які дмуть вітри?
  • Якими бувають осінні дощі?
  • Якими словами можна описати сьогоднішній день?

Підсумок. Діти, то які ознаки осені ви побачили в неживій природі.

Релаксаційна пауза.

Діти, станьте у коло, заплющте очі, підніміть руки вверх і уявіть себе сонечком.

Зігрійте всіх своїм теплом.

А зараз поспішаймо далі стежинкою за їжачком -мандрівничком. Слідуюча наша зупинка «Лісова». Ліс приймає нас як гостей. І, як гарні виховані гості, ми повинні пам'ятати правила гарної поведінки в лісі.

  • Гілочки не ламати, травинки і листочки даремно не зривати.
  • Не галасувати, інакше мешканці лісу злякаються.

Їжачок нам пропонує спостерігати за об'єктами живої природи та змінами, що відбулися із настанням осені.

Загадка.

На деревах листя жовте,

Наступає місяць.... (Жовтень)

Вірш «Жовтень»

Жовтень фарби позичає ,

Малювати всіх навчає.

Листя роздаровує

Золотом розмальовує.

(М.Сингаївський)

- Назвіть дерева які ви бачите довкола.

Рухлива гра «Скільки кроків до дуба?» (липи, клена)

- На яких деревах є плоди?

- Якого кольору стала крона дерев?

Розвиток естетичного сприйняття . «Які пісні співають дерева.»

Діти, ми часто ходимо до парку і коли вітряна погода, дерева співають свою пісню. Дуб співає мужню пісню. Коли ми слухаємо цей спів, нам хочеться бути сильними, справедливими, чесними.

Берізка співає ніжну пісню. Коли ми слухаємо її спів, нам хочеться бути красивими, ніжними, добрими. Хочеться підійти до білокорої красуні і обняти її.

- Чи чути спів птахів? Який він?

- Чому вони відлетіли у теплі краї?

- Яких тварин ви бачите довкола?

- Чим займаються тварини восени?

- Чи можна їхнє життя в цей час назвати клопітливим, сповненим праці?

- Чому тварини квапляться запастись їжею?

- Що чекає на них попереду?

  • -Як люди можуть допомогти їм в цьому?

Підсумок. Чому відбулися зміни в житті рослин і тварин із настанням осені?

Проблемне питання.

Як ви думаєте, чи б'ється серце у дерев?

Гра «Можна - неможна»

- Садити дерев, кущі, квіти;

- Ламати гілки на деревах;

- Підгодовувати взимку птахів;

- Ловити метеликів, жаб;

- Милуватися красою природи

- Руйнувати мурашники;

- Берегти природу;

- Забруднювати довкілля;

-Жити з природою в гармонії.

Їжачок кличе нас далі своєю стежинкою.І ось перед нами зупинка «Чарівна майстерня».

Діти, давайте помилуємося осінньою красою. Вона робить людей добрими, терплячими

Осінь - красуня, наче талановита художниця, розмалювала листя на деревах та кущах.

- Назвіть фарби осінньої палітри.

  • - Який колір осені вам подобається найбільше?
  • - Чому осінь часто називають золотою?
  • Пошукайте жовто- зелені, руді, мідні, лимонні, жовтогарячі, бронзові, коричневі листочки.

Ми їх висушимо і будемо використовувати на гуртку.

Осінні листочки схожі на метеликів. Вони красиво кружляють у повітрі і вкривають землю ковдрою.

То шурхне, то хрусне, то трісне

Килимок під ногами барвистий. (Опале листя)

  • А зараз давайте послухаємо «музику» листопада.
  • Яка вона за характером?

Вправа «Я вмію слухати»

Діти, заплющте очі і прислухайтесь до тиші осіннього парку. Які звуки ви чуєте?

(Падіння каштана, жолудя, поодинокі крики птахів)

Дівчатка, а які емоції викликає у вас осіння краса? Хлопчики, чи добре ви себе почуваєте в осінньому парку? (Відповіді учнів)

Нас чекає зараз гра

Всі у коло, дітвора

Їжачок хоче подивитися гру «Шишки, жолуді, горіхи».

Правила гри. Гравці об'єднуються у команди по троє (шишки, жолуді, горіхи). Вони беруться за руки і утворюють «гніздо». Ведучий вимовляє слово «горіхи» , після чого всі горіхи мають залишити своє «гніздо» й добігти до іншого. Ведучий намагається зайняти чиєсь місце «Горіх» який залишився без місця, стає ведучим

Вправа «Обніми дерево»

Хлопчики, підійдіть до дуба, обніміть дерево і скажіть йому хороші слова, побажання. А дівчатка обнімуть липу і скажуть їй щось хороше.

Липа - жіноче дерево.

Дидактична гра «Чарівний кошик»

( У кошику жолуді, горіхи, шишки, ліщина, калина, горобина, кора дерев, листочки)

(Діти підходять до кошика і кажуть.

У руки я ось це візьму, всім друзям покажу,

З якого дерева, назву.

Їжачкові дуже сподобалася ваша гра.

А зараз ми з вами підійдемо до загадкового деревця і придумаємо загадку для їжачка.

Поетична хвилинка.

Невеличке деревце у парку росте,

Дрібних плодів багато має

Взимку птахів пригощає. (Горобина.)

Я думаю, що їжачок відгадав вашу загадку.

Рекламна пауза.

Метод елепатії.

Я - дуб. Міцний і високий. Живу до 1000 років. З мене виготовляють меблі.

Ви дуже добре прорекламували свої улюблені дерева. Молодці.

Діти, їжачкові - мандрівничкові цікаво знати ваше ставлення до природи.

  • Як потрібно ставитись до природи?
  • Чому природу потрібно любити і берегти?
  • Що потрібно робити для збереження природи?

Корисна справа. Робота в групах.

А зараз я пропоную хлопчикам зібрати декілька плодів дуба, а дівчаткам -каштану і посадити їх на місці зрізаних сухих дере.

Андрійко дитячою лопаткою викопає ямку, а однокласники покладуть у них жолуді і каштани. Хлопчики ямки загорнуть. Осінні дощі їх поллють. Зима укриє теплою ковдрою і вони заснуть аж до весни. А ми будемо слідкувати за їх сходами і ростом.

Вправа «Очікування».

- Діти, чого ви чекаєте від висаджених плодів? (Відповіді дітей)

Так, діти, природа - наш дім. Ми повинні її берегти і жити з нею в гармонії. Їжачка - мандрівничка дуже зворушило ваше ставлення до довкілля.

Підсумок. Ось і закінчилась наша прогулянка

  • Де ми сьогодні з вами побували?
  • За чим спостерігали?
  • Чим милувалися?

Саморефлексія.

  • Я зрозуміла.......
  • Я дізнався...
  • Мені сподобалось

Сумна музика осінньої пори нагадує прощальну пісню. Цей спів схожий на колискову під звуки якої засинає природа.

Діти, давайте подякуємо їжачкові за цікаву прогулянку. Наш помічник поспішає до своєї теплої хатинки, де він буде спати аж до весни.

Ми прогулянку кінчаєм

І до класу повертаєм.

  Тема: Віртуальна прогулянка «Зима»

Мета: спостереження за змiнами в природi взимку; розвивати вмiння виявляти ознаки зими в природи; формувати естетичні почуття під час спостереження за природою; спонукати учнів до виконання правил поведінки в природі; розвивати вміння спостерігати за природою, цінувати її красу; виховувати любов до природи і рідного краю.

Матерiал: малюнки зимових пейзажiв, картки для визначення настрою, заготовки для снiговика; вiршi, розвивальний мультик « Загадки зими» слайд-шоу, мультимедійна дошка.

Хiд заняття

Вихователь: Дiтки, сьогоднi на нас чекає багато цiкавих пригод. Перед тим як розпочати занаття, давайте ми визначимо який у вас настрiй?( за допомогою картинок сонечка та хмаринок).У мене теж гарний настрiй i я спробую предати вам його.

Сьогоднi у нас прогулянка в царство Снігової Кололеви. А щоб дiзнатися більше про білосніжну пору, вiдгадайте загадку:

На подвір'ї - біло-біло

Ні стежиночки нема.
Завихрило, завістило -
Знов прийшла до нас...(зима)

Розвивальний мультик «Загадки - зими».

- А якi ви ще знаєте пори року? Чим вони схожі, що в них спільне?

- У кожної пори року є свої барви, і кожна чарує нас своєю неповторною красою. А які барви притаманні зимі?

(Відповіді дітей)

. Чарівні цеглинки. (Робота з LEGO) Вежа холодних кольорів.

Групова робота. Із цеглинок викласти чарівну сніжинку.

Перші дні зими, мов дивне свято.

Свято чистоти і новизни.

Падає повільно сніг лапатий

На покрівлі, вулиці, тини.

Снігом все запорошило.

В гаї листя вже нема.

Отже, діти, наступила

Біла зимонька-зима.

Сніжинка (яка?)..., ...,...

Гра у «Сніжки» (три стани води ??????

Практична робота.

Торбинка загадок. Якi ще є зимовi мiсяцi?

Як у подорож рушає,
прихопити поспішає
стужу й холод у кишені
та сніжинок повні жмені.
(Грудень)

Новий рік розпочинає,
зі святами привітає.
Щедрувати діток водить,
на ялинці хороводить.
(Січень)

Із морозом бешкетує,
сніговіями лютує,
бо, напевно, добре знає,
що зима уже минає.
(Лютий)

- Ми сьогоднi вирушимо на прогулянку до зимового парку. Але прогулянка наша буде незвичайною, а віртуальною. Допоможуть нам уявити всю красу подорожі слайди, відеоролики.

Вправа «Дуель» Робота в парах. ???

- Пiсля якої пори настає зима? Якою стає земля взимку?

- Яким стає сонечко? Яких звiрiв i птaхiв ми можемо побачити?

- Якi змiни в парку ви помiтили з настанням зими?

Слайд-шоу на тему «Зима -чарiвниця»

- Перед тим як увійти до парку, давайте пригадаємо правила поведiнки пiд час прогулянки. А допоможе нам гра «Так чи Нi»

Дидактична гра «Так чи Нi»

Пiд час екскурсiї до зимового парку я:

- зламаю гілку ялинки;

- викину обгортки від цукерок ;

- прилаштую годiвничку на гiлку дерева;

- голосно кричатиму;

- погодую птахiв;

- сфотографую зимовий пейзаж.

- Дiти, я думаю що зиму ми любимо не лише за її прекрасні барви, а й тому, що можемо пограти в улюбленi дитячi забави. Наприклад злiпити снiговика. Так, як у нас прогулянка вiртуальнa, то й снiговик у нас буде незвичайний.

Аплікація «Зліпи снiговика».

(За зразком дитина викладає сніговика з трьох кругів. Вихователь звертає увагу на послідовність розташування фігур, питаючи: «Як називається ця фігура? Якого вона кольору? Який круг ти покладеш внизу? (великий) Який потім? (середній) Який круг буде вгорі? (маленький) Назви його ласкаво (кружок, кружечок, пофантазуй і прикрась сніговичок)».)

Інсценівка вірша.

Сніговик, Червоний Ніс,

Вгору віника підніс і кричить:

- Ей, перехожі, чом на мене ви не схожі,

Я стою, а ви в бігах, ви у пальтах, у шапках,

Що й у вас носи, як у мене, для краси?

Виставка готових робіт.

Рольова гра «Два Морози»

  • Ми два брати молоді

два Морози молодці.

- Я Мороз - Червоний Ніс,

- Я Мороз - Синій Ніс.

Хто з вас рушить у дорогу -

Бережіть носи і ноги.

- Не злякають нас погрози

не страшні нам злі морози

- Дiти, давайте подивимось, якi дерева не змiнили свiй зовнiшнiй вигляд з приходом зими? Чому?

( Відео. Хвойні дерева).

- З яким хвойним деревом у вас асоцiюється свято Нового року?

- Ялинка дуже красиве дерево, вона зелена весь рік, бо замість листочків на гілках ростуть голки, які не опадають восени. А ще на гілках є шишки, а в шишках насіння. Його їдять лісові птахи та звірі взимку, коли немає іншої їжі. Є дуже давня традиція: взимку на свято Новий рік ставити ялинку в кімнаті. Щоб весь рік був щасливий, навколо ялинки співають, водять хороводи.

- Галявина мрій. «Лист Діду Морозу» ???

Ось i закінчилось наше заняття. Чи сподобалась вам прогулянка?

  Тип прогулянки. Туристична прогулянка

Тема: Стежинками улюблених казок.

Мета: вміння вчитися;

  • співпрацювати в групах,
  • розв'язувати проблемні ситуації за змістом казки,
  • вміння знаходити суперечності та шляхи їх розв»язання;

здоров'язберігаюча:

  • вдосконалювати рухову активність, розвивати кістково - м'язову та дихальну системи,
  • дбайливо ставитись до свого здоров'я;

загальнопізнавальні вміння:

  • виконувати творчі завдання,
  • формувати основи системного мислення і логічного аналізу;

загально - мовленнєві вміння і навички:

  • зосереджено слухати вчителя і товаришів, говорити не поспішаючи, в процесі діалогічного мовлення,
  • виконувати творчі завдання;

соціальна:

  • вміння спілкуватися з однокласниками.

Місце прогулянки: міський дитячий парк.

Обладнання: рюкзак, червоні прапорці,

Хід прогулянки

І Підготовча частина.

  • Організаційний момент.
  • Тема і мета прогулянки.

Діти, у нас сьогодні туристична прогулянка. Прогулянка стежками казок.Ми будемо вчитися зіставляти і порівнювати вчинки казкових героїв, логічно мислити, фантазувати.

У туристичну прогулянку ми з вами візьмемо рюкзак. Що ми в нього покладемо?( Діти складають рюкзак: воду, серветки, фрукти, гарний настрій, веселі ігри).

  • Повторення правил техніки безпеки під час переходу вулиць і доріг.
  • Дорога до парку.

Один, два, три, чотири, п'ять

Ми крокуєм дружно вряд.

Ми туристи всі завзяті -

І дівчата і хлоп'ята.

ІІ Основна частина.

Правила туриста.

  • Слухати вихователя.
  • Виконувати його завдання, прислухатись до порад.
  • Не сваритись, не штовхатись, бути вихованим і ввічливим.
  • Допомагати один одному.
  • Ділитися із друзями.

-На прогулянку до казки, хочу всіх вас запросити, щоб добро і зло навчились розрізнити, щоб зуміли в житті добро лиш творити.

Учень. Я хочу сказати вислови мудрих людей.

Гарні туристи вдома не сидять.

Дорогу долає той, хто йде.

Учениця. У похід вирушаємо із піснею «Друзі». (Запис на телефоні).

Ось цією стежинкою ми підемо. А на стежинці лежить дивний камінь із написом. Давайте його прочитаємо.

НАЛІВО ПІДЕШ -ДО ШКОЛИ ВЕРНЕШСЯ.

ПРЯМО ПІДЕШ - ДОДОМУ ДІЙДЕШ.

НАПРАВО ПІДЕШ - КАЗКОВУ ПРОГУЛЯНКУ ЗДІЙСНИШ.

  • По якій стежинці ми підемо? Так, ми прогуляємось казковими стежинками. Хто це котився стежинкою і сів відпочити на пеньочку? (Колобок).
  • Від кого втік наш казковий герой?
  • Чому він покотився стежинкою?
  • Хто перехитрив Колобка?

Поради Колобку.

  • Що потрібно було Колобку зробити, щоб його не з»їла лисичка?
  • А яку кінцівку казки придумали б ви? (Розповіді дітей). Діти, ви добре вмієте фантазувати. Молодці.
  • Що вчить нас казочка?
  • Яке зернятко мудрості заховано в ній? (Не довіряти незнайомим людям).

Перше зернятко мудрості ми покладемо до нашої скарбнички. А стежинка веде нас в іншу казочку, але спочатку потрібно виконати завдання від Колобка, ось воно на пеньочку.

(Діти читають завдання)

(Від берізки потрібно пройти на захід 30 кроків до куща шипшини, далі повернути на північ і пройти ще 40 кроків. У невеликому дуплі старої верби ви знайдете листочок, а в ньому...

Калейдоскоп загадок.

  • Вже тепер тісто треба замісити та пиріжків спекти. Хто ж міситиме? («Колосок»)
  • А через річку кладка, така вузенька, що тільки один може перейти, а двом -тісно. («Про двох цапків»).
  • «А де це ти лисичко взяла бичка - третячка і саночки?»

(«Лисичка - сестричка і Вовк - панібрат»).

  • Вона сюди, вона туди, вона й бочком і лапкою і зазирати і нюхати... Нічого не вдіє! («Лисичка та Журавель»)
  • В лісі всім звірям на втіху, щось згубив старенький дід. («Рукавичка»).
  • Добре впоралися із загадками.

Наступна казочка мабуть десь заблудилася, давайте її пошукаємо. На стежинці хатинка. А хто в ній живе?

- Діти, вам подобається ця рогата красуня?

  • Кого вона образила?
  • Хто допоміг зайчикові?
  • Що в цій казці перемогло?
  • А яке зернятко мудрості цієї казочки? (Друг пізнається в біді).

Ще одне зернятко до нашої скарбнички. А зараз у нас перший привал.

Гра «Бездомний заєць»

- Щоб продовжити прогулянку до наступної казки, нам потрібно здолати перешкоду, незвичайний місточок із пеньочків. (Діти по черзі переходятьмісточок). Ви добре справилися із завданням.

Учень. Герої цієї казки нам знайомі. Це Лисичка і Журавель. Вони не змогли стати приятелями.

Поради для Лисички та Журавля.

  • Що потрібно зробити цим героям , щоб стати друзями?
  • Яку мудрість ми зможемо взяти для себе із цієї казки?

(Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставились до тебе).

Дуже цінна мудрість. Вона нам теж пригодиться в житті.

  • Дівчатка стомилися, давайте зробимо привал на цій галявинці.

Сеанс психогімнастики «Квітка»

Сядьте на землю, заплющте очі і уявіть себе на хвилинку улюбленою квіткою. Схиліть голівки, ніби ви спите. Пригріває сонечко, розкриваються листочки. Квітка набирається сили і росте, тягнеться до сонечка і усміхається йому. (Діти виконують відповідні рухи).

- А стежинка кличе нас в інший кінець парку. Які герої там нас зустрінуть?

Учень. Загадка. На городі виростала і велика стала.

Став дідусь усіх гукати ту красуню рвати. (Ріпка).

Учениця. Я цю казку знаю. Це герої казки «Ріпка»

  • Які емоції викликають у вас ці герої?

Прийом фантазування.

  • Яке інтерв'ю дала б мишка дітям?
  • Що цінного ми можемо взяти для себе із цієї казки?

Разом. Мабуть всім нам зрозуміло, дружно всяке зробиш діло.

УЧЕНЬ. Ця мудрість нам теж згодиться.

Стежинка привела нас до туристичного містечка «Форт Буаяр».

Тут на вас чекають різні випробування:

  • круті підйоми,
  • хиткі місточки,
  • повітряні переправи,
  • похилі спуски.

Діти, тут ви зможете вдосконалювати рухову активність, розвивати кістково - м'язову та дихальну систему. Але спочатку пригадаємо правила техніки безпеки на спортивному майданчику.

  • Не штовхатися, не кричати.
  • Не влаштовувати метушливого, неконтрольованого руху на майданчику.
  • Не провокувати словами та рухами агресивної поведінка.

ІІІ Підсумок.

- Наша прогулянка закінчилась. Ми немарно прогулювались казковими стежинками. Зібрали і наповнили нашу скарбничку зернятками мудрості.

- Чим вони корисні?

-Де ви їх зможете використати?

- Що вам найбільше сподобалося?

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати